Sverige igen!

Aldrig har en vecka gått så fort, de två första dagarna gick lagom fort, men så fort det blev måndag, så försvann både tisdag, onsdag och torsdag för plötsligt va det fredag och hemåkning.


Den mesta tiden på Kreta va helt jävla underbar - det va varmt det gick att bada och man behövde inte gå till skolan, kan det bli bättre? Med mina små 5 (+ en vodka, eller en halv) och det kunde knappast bli bättre. Det är något vi får längta till, det vore fantastiskt att åka med er, om jag känner min Alex rätt blev hon stenkåt på idén med en gång!


Under veckan på Kreta har jag hunnit uppleva mycket, både bra och dåligt.  Mest va det bra, men det dåliga va så hemskt, så det är svårt att glömma. Jag har fått känna hur det känns att bli sviken & hatad av sin familj. Jag blev utkastad från hotellet, och det va då den kom.. Saknaden av pappa, min underbara söta pappa. Tänk att han satt där uppe och såg hur kränkt jag blev av min egna mamma och hennes jävla pojkvän.


Han känner mej inte, ändå säger han att jag har problem & att jag måste lära mej att hålla käften. Hm, det han sa. Vem är det som ska lära sig att hålla käften egentligen? Kanske inte så konstigt att jag bad han dra åt helvete, och sa att han förstörde mitt liv.


Det är ju precis det han gör, förstör mitt liv. Jag orkar verkligen inte med honom längre. Nästa gång vi ska ner till Tjörn, snälla! Kan någon adoptera mej en helg?


Jag kan berätta vad det är som har hänt, men inte här. Det är synd om dom som läser, som inte bryr sig. Jag har redan skrivit för mycket hej-kom-och-ta-mej-tyck-lite-synd-om-mej-också.


Förlåt förlåt förlåt ! - tillbaka Kreta :


Värmen är ju bara, iiiiiiiih! Det tog emot lite att gå på bussen, lämna värmen. Fyfan. Efter en vecka på samma strand, hann jag bli lite kär i Yannis, okej, han va typ 45+. Men ack så söt, asså ursäkta om jag är tvärtom-pedofil. Men han va så söt med sina solstolar. Så fort någon lämnade stolen, blixtsnabbt är en liten söt Yannis med en halv sopborste & en snuskig gul disktrasa där som torkar och borstar, fixar sanden. Allt för att någon annan ska komma och betala 6€ för två solstolar, ett bord & ett parasoll.

Tänk vilket liv, va på stranden hela dan, spana på brudar (grabbar för min del), borsta av lite sand från stolarna ibland, torka bord. Men mest äre bara att sitta och lata sig - porr!


Till Carls fördel måste jag säga att jag har blivit lite tjockare. Jag har inte kunnat göra några situps, och ätit ute varje dag. Nu blir det hårdträning hädanefter. Ska man ha hål i naveln kan det va en fördel om man ser piercingen istället för att allt tjockis hud hänger ivägen.


Det är jävligt fantastiskt att jag har överlevt, konstig mat hela veckan. Lixom, hur nyttigt är det att äta en rostad baguette till lunch åtta dagar i rad!? Och sen resturangmat efter det. Herregud, inte konstigt att jag börjar får viktväktar-varning.


När jag blev utslängd. Då hade jag förstås ingenstans att ta vägen, det va 38-39º - och jag hade shorts & ett linne på mej, hett som fan! (Inte snyggt, utan varmt..)


Jag ville inte gå till någon utav de tre stränderna som va precis vid hotellet, då kunde dom hitta mej, och jag va rädd för Peter, han va så jävla elak.

Därför gick jag mot Chania, en stad 4 km från den lilla byn vi bodde i. Hittade en skylt som det stog Golden Beach på, tänkte att det skulle va perfekt. Där blåste det lite & det fanns (förhoppningsvis) något träd att ta skydd under.


Men jag kom hel fel, och hamna uppe på ett berg. Glömde jag säga att jag va jagad av en äcklig grek på trehjulingsmoppe? Kanske inte borde skriva det här men.. Han hade kuken ute, den hade han tatt ut genom shortsbenet och lagt på sadeln. Jag trodde seriöst han skulle våldta mej, för han vände och följde efter mej.


Jag orkade inte med någon bergsklättring, och vände. Livrädd gick, snarare halvsprang jag nerför alla backarna igen, fortsatte mot Chania. Och såg ett ungt par gå på en kritvit Grusväg, jag gick in där jag med, och hämnade på en strand jag aldrig hade vart på - perfekt! Mamma och Peter skulle aldrig hitta mej.


Jag gick där, med många grekiska blickar, satte jag mej på en brunn i cement. Obekvämt och hårt.


Det va en Yannis där med, med stolar och parasoll. Han vinkade att jag skulle komma, men det fattade inte jag. Eller joh, men 10 min efter jag hade vinkat tillbaka. Han gick till mej och frågade hur det va, jag sa att allt va bra. Lixom, ofta jag berättar om mina problem för en jag aldrig träffat förut, en grek också. Han skulle tröttna redan efter en mening.


Han sa att jag kunde få sitta i hans stolar, jag hade inga pengar, men det gick bra ändå. Så jag följde efter honom och satte mej i en stol. Han kom och satte sig bredvid mej. Och där satt vi och pratade ett tag. Christiano, som han hette, tyckte jag hade fint namn - herregud! Jag hade rätt med att greker är märkliga.


Christiano frågade hur gammal jag va, och han va cool. Han hade faktiskt vart på Gottland.

Han hade tydligen en bar, och ville att jag skulle följa med honom dit, han undrade vad mamma sa när jag drack.

Ser jag ut som en alkolist? 3:e gången någon frågar mej något sånt. Man blir ju lite orolig..


Jag följde iaf inte med han, aldrig att jag dricker utan mina små 5, Alexandra säger att jag måste ha alla fem med så dom kan ta hand om mej. Pjaft! Inte en chans, vem va det som tog hand om älskling förra gången? Joh, det va jag! Ingen annan va nykter nog att ta hand om henne, så jag den enda nykteristen tog hand om min bebis.


Jag har inte mycket mer att säga om Kreta, jag saknar värmen redan, och för 24 timmar sen satt jag där i värmen.. Hur i helvete ska jag klara mej heeeela vintern? Näh, antingen får jag va med & dela på vodkan nästa gång, eller så får det bli en resa till värmen igen. Smekmånad med mej?


Nu är det så här va; ingen får kalla mej blond. FÖR JAG HAR BÖRJAT BLI BLOND NU! Kan hårfärgen ändras för att man är dum i huvudet? Inte för att jag är dum i huvudet men..


Jag skäms, jag skäms så in i helvete. Jag lovar, man ser inte att jag har vart på Kreta, jag är inte brun alls. Jag får brunångest.


I veckan har jag tänkt på Joakim mest, detta är läskigt. Men det har sina anledningar. På Kreta är det mopeder/motorcyklar överallt, då är det inte konstigt att Joakim dyker upp i huvudet.


Neh, nu äre hej hopp jag har sett en neger snopp!



( Vi får satsa på en resa till Kreta, vi 6. Jag lovar det finns något för alla där :

Absolut Vodka - Carl Apelberg

Snygga tjejer i bikini - Sebastian Siljö

Mopeder/motorcyklar i mängder - Joakim Saleryd

Hyr-Mopeder som knappt går frammåt, överlagliga - Anton Gustafsson

Sol & Värme - Jag

& ett stort jävla hav till Alexandra Larsson, som är världens blötfis! ♥ )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0