22:29

Idag såg vi en äcklig "film" i skolan, don´t drink and drive.

Den va sjukt äcklig, visst, det va ju meningen att den skulle skrämma oss, så vi inte kör när vi har druckit. Men måste dom verkligen visa en bild på en som har kört motorcykel och kraschat rakt in i en lyktstolpe, så hela magen hade mosats sönder ?

Tänk att varje dag, så fort vi är ute på vägarna, möter vi minst en som är påverkad. Tänk vad nära döden allting är?
Fyfan, jag kan inte sluta tänka på att jag kan dö när som helst, ush, jag är rädd för döden. Tänken på att bara sluta finnas helt plötsligt, gör att jag får panik.

Jag berättar vad jag har gjort idag istället ;
Först kom jag hem, och möttes av en irriterad mamma. Som vägra ge mej Calles hemtelefonnummer (han hade ringt när jag va i skolan), jag leta i telefonkatalogen, men jag hittade inget. Calle ringde sen igen, som tur va.

Det är verkligen värdelöst att va utan mobiltelefon. Man måste be andra att ringa. Jag får nämligen inte ringa mobilnummer, kommer inte ihåg varför den regeln kom till. Men jag skulle gissa på att mamma fick en snuskig räkning.

Jag, Anton, Alexandra, Calle, Joakim och Sebastian, träffades hemma hos Sebastian. Vi skulle planera filmkvällen, det blev inte så mycket planerande, men vi kom fram till en dag faktiskt.

Jag och Joakim spelade luffarschack, jag va en liten aning sämre än Joakim, så jag fuskade lite. Första gången gick bra, andra gången gick inte alls lika bra. Då målade jag min ring i fel ruta, tur att Joakim är snäll och har lite förståelse för mina misslyckade fuskningsförsök.

Till slut, höll Joakim på att vinna igen, och jag gjorde en ring som täckte fyra rutor, istället för en. Ha! Jag är bra på att fuska.

Fuska, det gjorde jag och Sara i skolan också. Istället för att Sara skulle behöva göra 2 uppgifter som hon låg efter med i näthandeln. Kom jag på den fantastiska idéen att jag kopierar mina svar, kommenterar hennes bilddagbok, så hon kan kopiera det, och klistra in på hennes dokument. Fantastiskt!

Gonatt världen!

Anton, Alexandra, Calle, Joakim, Sebastian - älskar er mest av allt. ♥
/ Loviisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0