Fortfarande 15

Nu är det inte långt kvar, verkligen inte! Om ungefär en timme, 23:08, blir jag 16 på riktigt. Jag har haft en väldigt bra dag ändå, lite har jag ju redan informerat omvärlden om. Och det jag har missat, det kommer nu;

När jag kom hem från Alexandra målade jag om naglarna, samma rosa som förut. Men det hade skavts bort lite på tummarna efter incidenten med hår-knuten i tandköttet (förlåt, det va inte meningen att äckla dej!)

Jag hann inte klart med det, innan det plinga på dörren, och bästis Joakim kom och hälsade på. Strax efter kom mamma, och jag fick rosor av henne. Helt ointressant enligt mej. Men det va gulligt ändå.

Jag och Joakim kollade på bilderna från Kreta, många skratt åt mammas snygga miner. Sen åt vi mat, konstig mat som mamma lagade. Potatisgratäng med en korv på toppen, ja, det va lika konstigt som det låter.

Efter maten, behövde jag och Joakim något nytt att hitta på. Jag ringde till farmor, hon sa Grattis, och att jag va vältränad. Det är det nog ingen annan som tycker, men det va snällt sagt.

Ett telefonsamtal senare, va jag och Joakim uppe på vinden och letade efter skolkataloger. Vi va lite intresserade av att se hur jag såg ut för 10 år sen (fyfan vad hemskt att kunna säga för 10 år sen, och lixom komma ihåg det. Nu börjar jag bli gammal på riktigt!). Vi hittade alla utom en, fan, men nu har iallafall Joakim sett hur söt jag va i 2:an. Enda skolkortet på mej som blev bra, tan framtänder och allt. Det va den tiden då man va söt.

Vi hittade ett skärp, som snickare har med hammare, och sånt där dom behöver. Som jag skulle testa, men det va för litet. Det va precis att det gick runt mitt lår, hjälp! Fast vi upptäckte att det hade korvat sig, och det gick nästan runt. Kan det ha fattats 5 centimeter ?

Sen va det fika, chokladpudding och pinsam födelsedagssång av kören Joakim, mamma & Felix. Några paket fick jag också, jag blev förvånad. Trodde inte jag skulle få något alls. Ibland gillar jag att ha fel.
(Calle sjöng för mej han också, fast i ett sms. Inte mindre värt för de!)

Jag fick ;
♦ Svarta leggings - det behövdes verkligen. Mina gick sönder när jag ramla med cykeln..
♦ Ett armband, som jag tänkte köpa en gång för längesen.
♦ Doftljus, jag gissar på att mamma köpte det mest för att hon inte kom på något annat.
♦ Presentkort på HM, 500:- , så jag kan köpa massa kläder!
TACK TACK TACK!

(Jag kommer få mer på lördag, fast kanske inte av mamma. Hål i naveln, snälla, snälla, snälla, SNÄÄÄLLA!)

En bra present som jag fick idag, va att min underbara halsduk hittade tillbaka till mej. Den har vart borta, men den va där den brukar va fast på fel ställe. Jodu, mina förklaringar är allt för bra. Huvudsaken är att min halsduk är återfunnen!

Problemet är att den kan jag inte gå med inne, så jag får nog köpa en tunnare, typ scarf, heter det scraf ?

Det bästa av allt på hela dan, är att jag är 16, alltså får jag övningsköra! HURRAYY! Måste bara gå någon urtråkig kurs, fast Joakim tröstade mej med att det finns fika. Jag tror jag överlever.

Om en halvtimme är jag 16, GONATT!


Alexandra; aldrig har jag älskat någon så mycket som jag älskar dej
Hur det än verkar så hör vi ihop,
som solen och månen, sidor i en bok.



(Fan vad bra det är att fylla år! Till och med mitt internet va snällt idag, fantastiskt!)

/ Loviisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0