Lördag 20:27

Fysjutton vad jag har vart med om mycket idag. Hahaha. Först har jag åkt massa moped och grejsat med Pappa&Carina. När vi hade grejsat ett tag kom Farmor och hon ville att alla vi skulle gå ut och gå i skogen och så blev de. Jag och Bella ville inte gå vilket jag ångrade längre fram i skogen. Jag och Bella åkte alldså på varsin moped i skogen.

Först gick vi så långt in i skogen så vi kom till Håkans kossor,dom matade vi och klappade dom. Efter d fortsatte vi längre in för Pappa&Carina ville se Marbofallen.Iallfall så kom det en liten stig vi svängde in på. På den vägen gick vi jätte långt tills de kom 3 olika vägar man kunde välja mellan, pappa valde väg. Längre fram visade det sig att han valde helt rätt fel väg. Vi kom nämligen ut på andra sidan skogen där vi aldrig hade vart förrut och en stor jäkla åker. Men pappa sa att de här va rätt väg så jag och bella fikck åka i kanten av åkern och dom andra gick bakom oss.

Sen började problemen. Vi skulle in i skogen igen och då va vi tvungna att hitta en väg som vi skulle komma hem på. Tillslut hittade vi en putteliten smal stig vi kunde komma upp på. Då kunde jag och Bella inte åka mera utan vi fick leda mopederna och då fastnade sjävklart Bella o alla fick hjälpa henne att dra upp henne på andra sidan diket. HAHA!

Efter att Bella hade kommit upp och hon hade fastnat några mera gånger kom vi äntligen fram till ännu en åker som visade sig vara våra grannars åker.
Då visste pappa med en gång att vi skulle gå tillbaka på samma väg vi kom till åkern fast vi skulle svänga av på vägen där det står "hästhopphinder" på vägen och så blev det. Då hade jag och pappa bytt så han och Bella åkte moped och jag gick. På den vägen fastnade Bella åter typ 4 gånger.
Den ena gången fastnade den i värsta lergeggan och då skulle pappa hjälpa bella loss men istället grävdes hans sko ner i leran och han snubbla tiill så han sprang i väg i strumpan, så Carina fick gräva upp hans sko (foppasko så den va fylld av lera). Pappas kommentar till händelsen va : Äsch det är sånt som händer. Haha ibland är min pappa rolig, det tycker tillochmed Lovisa.

När vi hade kommit hem fikade vi och sen åkte farmor hem. När farmor hade åkt hem spelade vi spel, vi hann inte spela färdigt för då kom : Stig-Helmer och med sig hade han Annelie och barnen vi skulle tydligen köpa jultidningar av dom.
Bella som hatar dom barnen tillbringade tiden dom var här i Duchen. Nu har dom precis åkt hem och nu ska vi kolla på tv och äta Chips och Dipp. Sen 22:10 blir det beck och sen nån gång blir det sova.

Bara för att Alexandra älskar Lovisa mest av allt i hela världen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0