Friluftsdag på Bf.

Happ, idag tänkte jag skriva ett långt inlägg eftersom jag inte har vart allt för bra på de den senaste tiden men nu ska jag nog få i hop ett ganska långt inlägg.

Jag kan börja berätta om min dag. Aa idag hade iallfall alla på Bf en "friluftsdag", det va 3:orna som hade fritid som inriktning som hade ordnat dagen. I allfall så började de med att alla samlades bakom musikskolan på bänkarna där. Efter ett tag delade dom in oss i grupper,blandat med både 1:or,2:or och 3:or. Från min klass kom jag med Emelie och Caroline och massa andra från dom andra klasserna. När dom hade delat in grupperna fick varje grupp ett kuvert, där i låg all information. Vi skulle gå runt på 8 stationer och när man gick mellan stationerna skulle man lösa knep&knåp som låg i kuveret.

På första stationen skulle vi lösa ett "musikpapper" där det va massa ord från olika låtar å skulle vi gissa låten och vilken artist de va som sjöng låten.

När vi hade gjort alla stationer fick vi sätta oss på bänkarna igen bakom musikskolan och lösa knep&knåp i 10 minuter. Efter de gav dom oss en ny uppgift som va att vi skulle få e lapp med massa motiv på som vi skulle ta kort på. Vi fick 30 minuter på oss och våran grupp tog alla utom att ta kort på Kjell Hedvall,han var värd mest poäng men det struntade vi i. Våran grupp sprang genom hela stan och när vi kom tillbaka fick vi 2 minus poäng bara för vi va 2 minuter försenade. Happ efter de va allt slut och jag åkte hem och åt och tog en allergitablett.

När klockan va 12:15 cyklade jag till folkan där jag skulle möta Rebecca & Louise 12:30. När jag kom fram väntade jag ungefär 5 minuter sen kom dom. Vi parkerade cyklarna utanför folkan och gick sen till Röda Kvarn där vi skulle sitta på en föreläsning i 2 timmar. Föreläsningen var faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig. När föreläsningen va slut skulle vi få reda på vilke nav dom 9:o grupperna och gissa vilka som vann? MIN GRUPP!!! Vi fick gå fram på scenen och där fick vi vårat pris (chocklad). Sen cykla jag hem och nu sitter jag här och är förkyld och har nästan tappat rösten. Men men det får la gå.




När jag ändå skriver så kan jag skriva om min gårdag också.

Först va jag i skolan och hela de köret sen lite efter 18:00 kom Carl,Lovisa & Joakim och hämtade mig så åkte vi till OK för Calle behövde tanka. Efter tankningen åkte vi vidare till Sebastian där vi skulle planera våran "grejskväll" vi kom faktiskt fram till ett datum, det trodde jag faktiskt vi aldrig skulle göra. Så nu är allt jätte bra och jag tycker de kan bli den helgen nu. Förövrigt trivs jag jätte bra i min klass och allt är toppen utom att de blir mindre Lovisa men det ska jag allt ta och ändra på. Nu borde ni va nöjda med mitt inlägg!


AlexandraLovisaAlexandraLovisa <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0