Alexandra & Carolines lördag.

Jag tänkte ta och berätta om min och Carolines lördag. Det har faktiskt hänt en hel del för våran del idag, hoppas eran lördag har varit bra och att ni orkar läsa våran lördag. 
 
Den började med att vi vaknade upp hemma hos mig, Caroline vaknade av att jag bärde upp datorn till sängen. När båda hade vaknat gick vi ner och år frukost med resten i min familj som redan satt där nere. När vi hade ätit frukost gick vi upp och fortsätta se en film som vi började se på igår men som Caroline somnade i från och jag smsade ifrån. Filmen var The Hottie and the nottie, den var riktigt bra tycker faktsikt jag. När vi hade sett klart på den tog vi på oss och gick ut till pappa och Carina som grejade med brunnen tillsammans med våran granne Håkan.

När vi hde varit ute ett tag bestämde vi oss för att ta en cykeltur, jag fick bestämma väg och då fick det bli raka vägen genom "den lilla skogen", tyvärr kom vi inte ens in i skogen innan Caroline tyckte det var bonnigt och teräng så vi vände och cyklade hem igen. Hemma spelade vi uno och kort samtidigt som vi åt lite frukt. Efter ett tag va det middag och strax efter middagen gick vi mot Vinninga city. Från mig och dit är det ungefär 4-5 km så det är ganska långt. På vägen dit han vi med en hel del roliga stunder, tyvärr kan jag inte skriva dom sakerna här. Iallafall så gick vi hem till Farmor och Farfar och fikade och pratade och lite smått sånt där. Efter ett tag kom pappa och hämtade oss så åkte vi hem. På vägen hem övningskörde jag och det gick riktigt bra faktiskt.

När vi kom hem fick vi någon somnsjuka så vi ville bra sova. Som tur var så lyckades vi vakna och då bestämde vi oss för att ta ett varv till bäcken i den "stora skogen". Vägen dit från mitt hus tar ca 7 minuter eller något liknande. När vi hade kommit in i skogen och tatt oss ner från stupet och kommit ner till bäcken fick vi någon cpig ide, vi fick för oss att vi skulle gå över till andra sidan av bäcken. Eftersom det inte fanns något lämpligt ställe att gå över på så fortsatte vi en bra bite åt ena hållet. Efter ett tag kom det en stor stock som låg över bäcken/ån/floden den tänkte vi va perfekt att gå över. Jag började kravla mig över med Caroline tatt bakom, när jag nästan var helt över tänkte jag att här är det bäst att ställa sig upp och ta fart så jag inte sätter foten i en lerpöl som va framför mig. Precis som jag skrev så tog jag världensfart och på andra sidan var det tydligen ett taggtrådsstängsel vilket vi inte visste om som jag flög rakt in i och landade på. Efter mångaom och män så kom vi iallfall under den där jävla taggtråden och in i "hagen". Efter ett tags vandring där inne kom vi på att det kanske fanns djur där inne så då gick vi tilbaka till stängslet fort som fan.

När vi hade kommit under stängslet skulle jag hålla i Caroline så att vi inte skulle ramla i bäcken när vi skulle gå upp på stocken. Helt plötsligt bara marken under mig försvinner och jag fastnar i ett hål med ena foten rakt ner i en is-vatten bäck, efter lite slit får vi även denna gången upp mig. Vi tar oss då över stocken igen, Alexandra med is i hela stövlarna och Caroline med världenslortigaste byxor. När vi äntligen är över ska vi börja fundera på att komma upp för stupet igen, vi skiter i att gå tillbaka tills där vi gick ner utan vi går bara rakt upp där vi kom över från stocken.

Vi kommer inte alls långt innan det blir trubbel, en pinne som Caroline har hållt i går av och hon glider rakt ner igen. Efter ett försök till kommer hon en bit upp till miog igen. Gång på gång händer det att grenar går av och att vi kanar neråt igen. Efter ca 10 minuters försök så kommer vi äntligen upp och efter 7 minuter till så har Alexandra hitat hem igen med båda två i välbehåll.

Carro har kanske dödat mig imorgon för jag har bara råkat göra massa röda prickar över hela henns kropp medans hon sov (A)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0